Asiguratorii români pe Instagram: Câte companii au cont?

La finalul lunii februarie a acestui an, in Romania erau peste 1,13 milioane de utilizatori de Instagram, conform datelor publicate de Zelist, citate de Cristian FLOREA, ceea ce plaseaza aceasta retea sociala printre primele locuri in tara noastra din punctul de vedere al popularitatii.

Cu toate acestea, prezenta companiilor in acest mediu, inclusiv a celor din domeniul asigurarilor, nu se ridica la acelasi nivel ca in cazul altor retele. Publicatiile XPRIMM au realizat o cercetare in cadrul careia a fost analizata activitatea de pe Instagram a asiguratorilor de pe piata romaneasca, pentru a vedea care este situatia pe aceasta retea de socializare.

Astfel, din cele 28 de companii de asigurare care activeaza in Romania, incluse in analiza, doar 7 detineau un cont pe Instagram la data realizarii acestei cercetari*.

Dintre acestea, doua companii (ABC Asigurari, respectiv PAID Romania) nu au avut deloc activitate de la lansarea contului si pana in prezent*, iar una dintre ele (ALLIANZ-TIRIAC Asigurari) nu a mai actualizat contul din decembrie 2018.

In top 3 companii, din punctul de vedere al numarului de urmatori la data analizata*, se afla: GROUPAMA Asigurari (382 de followers), GENERALI Romania (312) si OMNIASIG VIG (186).

Cat de des posteaza asiguratorii pe Instagram?

Chiar si pentru companiile care sunt active pe Instagram, activitatea are un ritm mai putin accelerat comparativ cu alte retele de socializare, precum Facebook, de exemplu.

Cele 3 companii din topul mentionat anterior sunt si cele mai active, insa chiar si ele au avut o medie de 1 – 2 postari pe saptamana in perioada 24 februarie – 22 martie 2020, conform analizei XPRIMM, mai scazuta comparativ cu Facebook, unde se inregistreaza, in medie, 3 – 4 postari saptamanale.

Prima postare a GROUPAMA Asigurari de pe Instagram dateaza din 31 martie 2017. De la acel moment si pana in prezent*, compania a avut un total de 96 de postari.

Prima postare a GENERALI Romania a fost publicata in 24 aprilie 2019, iar de atunci si pana la momentul analizei, pe contul de Instagram au fost inregistrate un total de 86 de postari, remarcandu-se, astfel, o activitate mai accelerata comparativ cu liderul clasamentului.

Comunicarea pe Instagram in timpul COVID-19

Una dintre urmarile implicarii mai reduse a companiilor de asigurare pe Instagram este si faptul ca aceasta retea de socializare nu este neaparat utilizata de catre asiguratori in comunicarea privind situatia generata de pandemia COVID-19.

Astfel, dintre cele 7 companii analizate, doar OMNIASIG VIG a inclus, pana in prezent, continut dedicat situatiei din aceasta perioada.

Prin comparatie, Facebook este un instrument extrem de important in comunicarea cu clientii in aceasta situatie de criza, majoritatea avand postari dedicate pandemiei, incluzand atat masuri luate in cadrul companiei pentru protectia clientilor si angajatilor, cat si recomandari pentru consumatori.

Nota: Cercetarea a fost una de tip empiric, realizata de editorii XPRIMM Publications pe baza unor informatii disponibile online. Conturile utilizate in analiza au fost identificate fie prin link-urile de pe paginile oficiale ale companiilor, fie pe baza unor cautari pe site-urile de social media mentionate in analiza. In cazul in care anumite conturi de social media au fost identificate in mod eronat drept conturile oficiale, va rugam sa ne transmiteti o semnalare pe adresa media@xprimm.com.

*datele au fost colectate la data de 23 martie 2020

Sursa: 1asig.ro


Share this:

Lasă un răspuns

Follow by Email
YouTube